wasmachine zeepbakje lekt
wallie
2006-04-06 11:52:43 UTC
Ik heb een miele wasmachine. Echter nu lekt de laatste tijd het zeepbakje.
Op het moment dat de wasmachine water in het bakje spoelt komt het aan de
voorkant onder het bakje ook wat water naar buiten en dat drupt langs de
wasmachine naar beneden op de grond.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan maken?
Hans Luit
2006-04-06 12:12:00 UTC
Post by wallie
[...]
-
Misschien is de 'uitstroom' van het water dat in
het bakje komt dichtgekoekt zodat het over de
voorkant heen loopt? Of dat de water-inloop
door kalkaanslag het water tegen de voorkant
aan spuit? Lijkt me onwaarschijnlijk dat bakje
lek kan raken. Is de machine oud en hard water?
Probeer die in- en uitloop schoon te pulliken.:-)
Groet, Hans
cat
2006-04-06 19:29:31 UTC
Post by wallie
[...]
Heet water in het zeepbakje gieten, het zal wel verstopt zitten met
zeepresten.
--
Willeke

~Even trolls love Rock 'n Roll~
bestweter
2006-04-06 19:40:47 UTC
Post by cat
Post by wallie
[...]
In de handleiding welke bij de machine hoort staat (waarschijnlijnlijk)
onder het hoofdstuk "reniging en onderhoud" vermeld op welke manier de
wasmiddellade gerenigd kan worden.
Heeft u de handleiding niet bij de hand?
Op www.miele.nl kunt u onder "service en support" de handleiding van ruim
dertig types wasmachine downloaden.